pátek 25. srpna 2017

Žili šťastně až navěky

Koruna je pohádkový příběh z pera oblíbené autorky Kiery Casssové, který je zároveň úplně posledním dílem celé série a uzavřel nám tak osud nejen mladé princezny Eadlyn. Nakladatelství Cooboo naštěstí opět použilo originální, snovou obálku; tato série je již proslulá svým krásným designem, který zaujme nejednoho čtenáře.

„Říkám ti Eady, války, smlouvy, dokonce i státy přijdou a zase pominou. Ale tvůj život je jen tvůj, je jedinečný a posvátný a měla bys ho prožít s někým, s kým ti každá požehnaná vteřina přesně taková připadá.“

Jako tomu bylo i u Dcery, tak i zde je celý příběh vyprávěn z pohledu hlavní hrdinky Eadlyn, která je uprostřed Selekce a má plné ruce práce s tím, aby mezi loterií vybranými chlapci našla spřízněnou duši. Navíc její milovaná matka měla infarkt, otec se nehne od jejího lůžka, a tak je na Eadlyn, aby se stala regentkou země. V Illei jsou i nadále rozbroje mezi bývalými kastami, lidé si stále nezvykli na nové společenské uspořádání a Eadlyn se snaží skloubit vládu s výběrem manžela. Čeká ji trnitá cesta ke štěstí, ale princezna se jen tak nevzdává.

Eadlyn Schreaverovou známe jako nepříliš sympatickou hrdinku – nafoukanou, sebestřednou a rozmazlenou. Princeznina osobnost se v průběhu příběhu výrazně mění a její negativní vlastnosti jsou nahrazeny tím, jak je chytrá, schopná a cílevědomá. Pere se s vědomím, že u lidí není oblíbená a snaží se s tím něco udělat, přitom však myslí na blaho národa.

„Gavrile, vy patříte k té hrstce lidí, které se s tímhle můžu svěřit. Nejde o to, že bych nevěděla, co hledám. Jde o to, že jsem nebyla připravená hledat.“

Koruna je poměrně tenoučká kniha se svižným dějem, který se rychle a lehce čte. Tuhle jednohubku jsem měla přečtenou za pouhý jeden den, chtěla jsem, co nejdříve zjistit, jak celá pentalogie dopadne a autorce se naštěstí povedlo uzavřít příběh s noblesou. Takhle nějak jsem si to představovala.

„Už několikrát jsem změnila názor. Je těžké s jistotou říct, kdo z nich je ta nejlepší volba. Chci udělat jen to, co bude pro všechny nejlepší.“

Pokud čtete rádi napínavé a akční knihy, tak Koruna nebude nic pro vás. Přesto Cassová umí zaujmout čtenáře nekomplikovaným, prostým dějem plným milostného vzplanutí, mnoha krásných nápadníků a silné hrdinky.

Tohle romantické čtení bych doporučila mladým dívkám, které se nevyhýbají slaďákům, rádi čtou o krásných šatech, palácích a nevadí jim pyšné princezny. Pro náročnějšího čtenáře tato kniha nejspíš nebude to pravé ořechové, jde o oddechové čtení – pro letní prázdniny jako stvořené.

zdroj


Mně osobně by vůbec nevadilo, kdyby se autorka více rozepsala. Děj se mi zdál poněkud zrychlený, nepřirostla mi k srdci žádná postava, protože jsem nestihla nikoho blíže poznat. O samotných nápadnících toho také příliš nevíme, pouze povrchně jsme nakoukli pod jejich slupku, což je škoda – Cassová jim mohla v příběhu dát větší prostor.

A přesně v to jsem nyní doufala: Že povinnost a láska se nějakým způsobem prolnou a já uprostřed toho všeho najednou zjistím, že jsem šťastná.


Pokud chcete zjistit, jak celé Selekce dopadne a kdo nakonec uloupil princeznino srdce, tak si přečtěte Korunu a naposledy nakoukněte do Illei, královského paláce a rozlučte se se všemi postavami, které jste si oblíbili.


Ukázka:
Je to zvláštní věc, být dítětem pohádkové romance. A ještě zvláštnější je pomyšlení na to, že sama v jedné možná ocitnu. Člověk může přečíst všechny příběhy a zhlédnout všechny filmy a myslet si, že ví, jak se to má celé seběhnout. Pravda je ale taková, že láska je jak osud, tak plánování a že je v ní zrovna tolik krásy jako neštěstí. Najít svého prince může znamenat políbit hodně žab. Anebo jich spoustu vykopnout ze svého domu. Člověk se může zamilovat tak, že se střemhlav vrhne do něčeho, po čem vždycky toužil. Anebo pomalu okusí něco, čeho se celý život bál.

Hodnocení: 3/5

Recenze psána pro Literární svět!

6 komentářů:

  1. Moc pěkná recenze :) Knihu jsem zatím nečetla, jsem trochu pozadu - právě se chystám na třetí díl Selekce :) A pak je v plánu i Dcera a Koruna :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já četla jen Dceru a Korunu. :D Já to vzala od konce a jelikož už vím, jak všechno dopadne, tak nevím, zda se do Selekce vůbec pustím. :D

      Vymazat
  2. Já jsem ještě více pozaadu, protože po prvním díle jsem zistila, že taková sladárna mi zvyšuje hladinu cukru v těle :D To si dám raději čokoládu :D
    Nicméně jako čtení pro mladé náctileté bych řekla, že je to příjemná volba :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, kniha je určena náctiletým - na druhou stranu si ji oblíbila i moje mamka, která si ode mě knihy půjčuje. :D Ona má slaďáky ráda. ;-)

      Vymazat
  3. Po sérii Selekce nemám moc odvahy pustit se dál :D Ale super recenze :)

    OdpovědětVymazat